Dezmembrarile auto si legislatia europeana

dezmembrari auto bucuresti

Sunt prea putini din pacate cei care inteleg ca a duce vehiculul vechi la o societate de dezmembrari este nu doar un gest frumos, ci si o obligatie stipulata de legi, asa incat incepand de astazi o sa scriu despre dezmembrarile auto si legislatia europeana.

POLUAREA PRODUSA DE VEHICULE
Printre cei mai importanti poluatori ai mediului inconjurator cu mare impact negativ asupra sanatatii omului si naturii este si vehiculul. Acesta polueaza in primul rand aerul din imediata apropiere a omului, anume acel aer cu care omul respira. În ultimele decenii vehiculul , ca sursa mobila de poluare a atmosferei , a făcut obiectul unor mari dezbateri de ordin stiintific, tehnologic, medical, de amenajare a teritoriului, de politica de mediu, juridic, politica de stat etc. DEZMEMBRARI 2In jurul automobilului se nasc si se incranceneaza cele mai mari contradictii dintre beneficiul adus omului de mijloacele de transport si dauna adusa mediului de viata al omului si insusi omului. Astfel beneficiarii,detinatorii de autovehicule, consumatorii de servicii automobilistice considera, si pe drept, automobilul unul din cele mai importante elemente pentru confortul vietii moderne. Intr-adevar automobilul a influentat puternic modul de viata al omului, iar in tarile supraautomobilizate, chiar si psihologia lui. Pe de alta parte, ecologistii, medicii, sociologii si alti specialisti ce tin in vizorul activitatilor lor si relatia automobil – mediu natural atentioneaza asupra daunei enorme care o aduce vehiculul, in primul rand cel automobilistic actionat de motoare cu ardere interna, mediului de viata al omului si sanatatii lui. Aspectul negativ al acestei relatii a fost observat chiar la inceputul erei automobilismului. In primele documente ce reglementau traficul automobilistic, aparute la sf. sec. XIX inceputul sec. XX, se credea ca acestea sa nu produca mult fum. Astazi chiar si daca autovehiculele nu produc fum vizibil si cu miros neplacut impactul negativ mult mai mare datorita numarului lor tot mai mare. Iată de ce inca prin anii 70 ai secolului XX specialistul american in relatie automobil – mediu – om de la Universitatea din California K. Kentor spunea ca automobilul si americanii s-au angajat intr-o lupta pe viata si pe moarte: automobilul ii jefuieste pe americani, lipsindu-i de pamant si aer, de modul de gandire si chiar de viata.DEZMEMBRARI 3 In unele tari numarul automobilelor este comparabil cu cel al populatiei. Astfel in SUA un automobil revine la 1,5 locuitori, in Germania 1 automobil la 2-3 locuitori, in Olanda un automobil la 3-4 locuitori in Romania un automobil la cca 5 locuitori in Republica Moldova raportul e de circa un automobil la 10 locuitori ceea ce este egal cu media pe glob.

sursa